det blidde ingen saab :/

Efter en 10 timmars bussresa ner från Umeå till sthlm... 20.40 från Umeå o framme i sthlm vid 06-tiden... skumpandes pendeltåg till östertälje.. o sen snälla pappa som fick gå upp i ottan för att hämta oss...

visade sig när vi provkört bilen lite mer att den läckte olja som f-n :/... det droppade rent... o hela plasthöljet under bilen va fullt när det skruvades bort :/... grr.... fredrik ringde iaf säljaren o sa som det var, o han lovade att köpa tillbaks bilen... så nu håller vi alla tummar o tår vi har för att det blir så. Bilen står iaf kvar hos päronen o väntar på att hämtas av mr P....

Sååå.. istället blidde det panikbläddrandes på blocket.. det va ju lördag.. o jag skulle jobba på måndag.. så va ju bara tvungna att komma hem igen... buss,tåg o flyg fanns det ju inte gott om direkt.. inte om man inte ville pejja 4.000 för enkel resa med sas....

Vi hittade iaf en mazda 626 i Nyköping som såg fräsch o bra ut.. så vi ilade ner dit i päronens skoda (näää vi körde sakta o säkert morsan...)... o fasen.. den va riktigt fin... 97.a totalt utan rost.. o superfräsch klädsel inuti... (ja.. det är sånt jag kollar, resten va upp till freddan...)...

Köpte den iaf.. så nu e den min =).... o resan upp till Tavelsjö tick på typ 8 timmar inkl hamburgerstopp.. så jo.. den tick riktigt bra... o trots 140 typ hela vägen (m/timmen polisen...)... så drog den inte mer än 0.67.....!!.... sug på den du volvoköraren ;)....

 Ser ut som min - fast min e silverfärgad... ska fota pärlan när jag får tillbaks kameran av lillebror ;)...

kram o hej

Kommentarer
Postat av: mamma

Tur i oturen då.
Nu lever vi på hoppet att herr P hör av sig.
vi har ju skodan så det räcker.
Kram.

2007-08-13 @ 16:20:11
Postat av: zeekay

Nu kanske du förstår varför du inte skulle köpa en saab? :) Grattis till nya bilen, den verkar ju jättebra!

2007-08-13 @ 19:11:01
URL: http://zeekay.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0