underbart e långt...

Vissa dagar brukar jag fundera över hur underbart jag har det !  Vilket härligt liv jag lever :)

Jag har ju:
- en gubbe som jag älskar över allt annat - och som dessutom älskar mig lika mkt tillbaks!
- världens underbaraste stora lillebror som ställer upp för mig i vått o torrt!
-  världens underbaraste lilla lillebror som e så underbar att prata med, som är mkt smartare än mig i många frågor... (dock inte alla, hehe)
- världens underbaraste mamma som tar hand om hela Olsson-klanen, sköter om oss, bryr sig och engagerar sig i allt vi gör - trots att hon har ett grymt jobbigt liv själv ibland...
- världens bästa pappa! Som gått igenom en hel del i livet men lyckats ta sig igenom det och nu överraskar och gör oss andra så enormt stolta!
- en charmig svägerska som tar hand om lilla lillebror i vått o torrt! Skönt med en tjej till att kunna umgås med :)
- o så världens bästa vän, som tyvärr bor alldeles för långt bort, men ändå finns där! o jag vet att skulle jag verkligen behöva henne skulle hon komma som ett skott :)
- en storasyster som jag verkligen tror skyddar oss från ovan, det är många gånger det händer saker hemma som jag är helt övertygat om att Christina  har något finger med i det hela... som när min nystrukna gardin helt plötsligt ramlar ner från taket... fastän jag vet att jag trätt på den på gardinstången o den hängde där så fint... :)

vad har jag mer?? =).. jo en hel drös med andra människor som jag älskar o bryr mig om! Ett fast jobb att gå till varje morgon - som ger mig en rätt shysst lönecheck den 25.e varje månad... ett snart färdigrenoverat hus som snart ska säljas... en dröm om nybygge vid en liten sjö...  en egen bil att brumma i varje dag till jobbet.. en vetskap om att vi faktiskt kommer bli föräldrar jag o gubben - vi vet bara inte när :)

Kan man ha det bättre?? =)


Kommentarer
Postat av: zeekay

Vilket underbart inlägg! Det är helt rätt att fokusera på det som är bra i ens liv, man (eller iaf jag) är alldels för dålig på det. Du är en riktigt guldtös och jag blev nästan rörd när jag läste.

2007-08-21 @ 14:02:36
URL: http://zeekay.blogg.se
Postat av: mamma

det var precis det jag behövde just nu,helt underbart att läsa ,
det är nog bra att bo långt bort ibland ,för ingenting blir självklart då.
jag tror säkert det var Christina som hade ett finger framme med din gardin,och vilket härligt skratt det kom efter,med lite vilja kan även jag höra det.Kram.

2007-08-21 @ 16:50:51
Postat av: Mia

Hej Jezzi,
Va underbart och härligt du skriver!
Tänk om man själv kunde tänka och skriva så ibland!
Kram till er båda två. I helgen skulle ni varit med. Vi var på BFAs sommarträff och träffade en hel drös goa vietnambarn!
Kramis
Mia

2007-08-21 @ 22:03:16
URL: http://famkarlsson.webblogg.se
Postat av: Ellinor

Härligt vännen det är bra med positiva härliga människor=)

2007-08-22 @ 16:08:14
URL: http://ladye.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0