morrn

Inga konstiga drömmar inatt... ärligt talat så minns jag inte ens att jag drömt nåt =)

Somnade som en stock som vanligt - och vaknade inte förräns den eländiga klockan ringde vid halv sju för första gången... sen ringde han många gånger till innan fredrik sparkade mig ur sängen, hehe

Va på Iksu igår för första gången på länge - känns skönt att komma igång med träningen efter förkylningen =) Simmade en del vändor... o låg o planerade framtiden med fredrik i varma källan tills vi båda höll på att svimma av värmen =)

Efter att ha övervägt framåt  o bakåt, uppåt o neråt... inåt o utåt... o ja.. allt... så har vi bestämt oss för att bygga hus häruppe i norrland. Vi har skrivit långa listor med plus och minus.... ja.... o sen försökt komma på vad just jag o fredrik vill - utan att tänka på omgivningen.... o
1) vi vill gärna bo vid en sjö
2) vi vill kunna leva även efter att vi byggt huset = ingen 3 miljonervilla för oss...
3) vi vill bo nära - nära o kära (anders umeå, sven kommande norrlandsbo, alla vänner o bekanta man skaffat sig häruppe under åren...
4) vi har båda fast jobb häruppe där vi tjänar bra, kan vara lediga mkt.. inga problem med ledighet när adoptionen väl kommer igång m.m.
5)ja.. det va nå mer.. men det minns jag inte nu =) eller jo... eftersom adoptionen verkar dra ut på tiden så skulle vi inte kunna flytta förräns om typ 2 år..... o vi vill bygga nu =).. eller.. ja till nästa vår iaf... eller nåt.... ingen viktig punkt dock - men tillsammans med dom ovanför så blir den ju ännu ett plus för norrlands räkning...

minus är dock
1) Familjen Olsson o Caroline! Ett stort minus... jag VILL verkligen bo nära er båda.... men ni bor i ett för tomtdyrt land... blir bättre om ni flyttar upp =) då kan vi leva gott  på alla våra pengar....=)
dessutom har jag lovat mig själv att jag ska resa ner mkt mer än vad jag gör nu - speciellt sen när vi får barn... jag vill att dom ska känna min familj som sin - alltså få umgås med dom så mkt som möjligt... o det inkluderar även dig C =)

Ett gästrum kommer ständigt finnas för den som vill komma upp o hälsa på också - såklart =)

Dessutom kommer jag tjata på mor o far att flytta upp också!  Vänta bara... när Sven flyttat är det ju bara ni kvar därnere - då kanske till och med pappa kan tänka sig norrland?? =)

*Phju*... jag har dragit mig för att berätta det här.. är som att man får lite dåligt samveta på något sätt... jag vill ju så mkt... men kan inte göra alla nöjda.. jobbig sits :/....

Samtidigt känns det såååå himla roligt att planera med Fredrik nu... o det känns verkligen rätt =) för mig! =)

Så jag hoppas ni inte blir alltför besvikna.... kanske jag som överdriver min närvaro =) Ja menar, ni har ju klarat er fint tills nu eller hur ;)

Så här ser våran tomt ut - om vi nu får den godkända av kommunen.... och OM banken är villig att låna ut pengar till oss ute i buschen..... vi får se =)
137569-50

Kommentarer
Postat av: zeekay

Du har helt rätt, man ska inte planera efter hur andra vill att man ska göra! Grattis till planerna. Skulle ljuga om jag sa att jag inte blir liiiiite deppad men jag är alltid på din sida! :) Kram!
(Sen har jag ju en synsk karl också och han sa för säkert ett halvår sen att ni inte skulle flytta söderut så jag blev inte så snopen :) )

2007-02-28 @ 11:45:20
URL: http://zeekay.blogg.se
Postat av: Ellinor

Vart ligger den där tomten då? Är det i tavelsjö med?

2007-02-28 @ 11:52:36
URL: http://www.ladye.blogg.se
Postat av: mamma

Ja vad ska vi säga,det blir alltid bäst när man gör som ni gjort,tänkt o blött det upp o ner fram o tillbaka,vi önskar er allt väl det vet ni ju.
Får väl lösa klippkort på flyget,flyttning,jag vet att man aldrig ska säga nej.Livet överraskar ibland,som idag till exempel.vad får du veta när vi hörs..
din långa bloggskrivelse kom inte in på min dator förrän idag,konstigt.
var är det nånstans ni tänker bygga?
ha det Kram.

2007-03-02 @ 16:06:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0