Världens underbaraste morgon...

Vaknade av världskrig ute på gården..... hundar som skällde som om deras sista stund var kommen....
på med linser... ut  med huvudet i fönstret... tänkte vad fan händer....

ser pringle vid flaggstången (borde han inte va i hundgården???? F satte väl dit dom tidigare i morse...??)...  vrider huvudet o försöker komma på vad fan han skäller på egentligen?... ser 4 rådjur på andra sidan häcken... promenerar i sakta mak mellan häcken o ladugården.... pringle skäller ännu mer... tänker oj oj oj.. det är nog sista gången jag ser honom...

Rådjuren rör sig ner mot åkern... på med kläderna.... världsrekord i påklädning - jag lovar :)

När jag kommer ner o öppnar ytterdörren står han fortfarande kvar på samma ställe *phju*....  för er som inte vet så är pringle en rymningsbenägen hund som gärna springer i 30-40 km/h.. hur länge som helst- vilket betyder att han skulle komma låååååångt lååååångt bort på kort tid....)...

Ropar utan några större förhoppningar på honom... o ta i trä... han kommer springande som ett skott till mig på farstubron!!!! Rådjuren springer dock över vägen o ner på åkern....

Han måste ha varit livrädd eller något =) är definitivt första gången han kommer när jag ropar och han är lös...=)... eller så fattade han inte att han inte satt fast i sin löplina eller nåt... men men.. vem bryr sig...

Hur han kom ut ur hundgården är fortfarande en gåta.. hittade inga som helst spår efter honom..... men men...

Estrella?.. den andra hunden.... hon låg på rygg o snarkade typ.... totalt oberörd =)

Ja vad säger man..... God morgon? =)

Kommentarer
Postat av: Ellinor

Oj vilken spännande morgon du har haft=)

2007-11-13 @ 11:24:28
URL: http://ladye.blogg.se
Postat av: mamma

vilken härlig överraskning,tror knappt mina ögon,Pringle måste ha blivit äldre och fegare,han också,så njut till nästa gång,tycker väl inte att han behöver impa på Estrella längre ,hon tar ju inte åt sig.
Vad vore livet utan hundar??????
Kram

2007-11-13 @ 11:36:40
Postat av: Caroline

Fniss :) Då borde väl tom du vaknat till :)

2007-11-13 @ 18:12:11
URL: http://zeekay.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0