seg segare fam Nilsson....

Ja den här helgen har verkligen varit seg.. vet inte om det är något segvirus som drabbat mig o fredrik men herregud.... att bära tallriken från vardagsrummet till köket kändes som ett maraton typ..://

lyckades iaf få dit listerna i köket - så numera står köksbord o stolar där det ska.. hängde även upp gardinerna... försökte putsa fönstrena också - men fan.. det blev bara en massa ränder. Någon som har ett bra tips på hur man blir av med dom????

F har iaf jobbat lite med badrummet idag - så kanske dagens dusch utomhus va den sista *håller tummarna*... det börjar bli lite ruggigt.... en morgon när jag duschade va det 7 grader ute ;) men men..... 

Vi va på husvisning igår också juh (vi kanske har gjort nåt vettigt i helgen iaf...).... tittade på Smålandsvillan Mariannelund... riktigt fint kök - med ekluckor... hmmm.. .kanske vi ska välja det... dom hade ek o sen vanlig kyl frys o diskmaskin (vit)... vi hade ju planer på att ta standardluckor (vit) o sen välja rostfria vitvaror... men så är jag liiite orolig dels för vita luckor... all skit syns juh!... o sen för dom där rostfria... där vareviga tumavtryck lyser som en stjärna.... så kanske ekluckor o vita vitvaror istället... blir nästan samma pris .... ja jösses... den dan vi (jag) ska bestämma oss för alla tapeter, luckor o allt annat till nya huset - då kommer jag hitta mitt första gråa hårstrå....=)

Har kommit in i en "hatar att vänta på att få adoptera" - period också..... kanske beror på att jag va på barnavdelningen o letade något charmigt till fredriks kusin som fått en liten pöjk.... finns ju så mkt fint!.. o så mkt folk med stora magar, barnvagnar, småbebisar.... *snyft*.... ibland tycker jag synd om mig själv...

Funderar på att ringa BFA på måndag o kolla läget... har ju iaf gått 1 år o 4 mån sen vi blev medlemmar... borde vi inte få skicka iväg våra papper snart iaf...???....

Kommentarer
Postat av: mamma

Det är väl det här de svaga kalla höst,men det stämmer dåligt med att hösten egentligen är ljuvlig.
skymningskvällar,levande ljus,en brasa och ute skön,
hög och klar luft.
Helst solsken också.
Vi tänker mycket på er angående barnbarnet,längtar och trängtar med er,visst är det konstigt att alla andra får som de vill?men inte ni(vi).men vi är starkar och klarar av det.KRAM

2007-09-02 @ 21:05:18
Postat av: Ellinor

Tidningspapper=)
Det får bort renderna och att inte tvätta fönstrena i solljus=)
Och bebisen han är bara lite seg på att ta sig fram förstår du....du får bara vara " gravid" lite längre...
Och faster längtar ihjäl sig med=)

2007-09-03 @ 13:37:06
URL: http://ladye.blogg.se
Postat av: zeekay

Om du vill ha min rekomendation så inte rostfria "vitvaror", jag har sett dom på plats och dom är inte så fina efter ett tag... Dom är helt klart skitsnygga i affären och i tidningar och sånt men vill du inte putsa rostfritt hela dagarna så välja vitt. Vita luckor är inte så farligt faktiskt, blir inte så skitigt, du har väl sett vårt kök? :) Högblankt är väl inte att rekomendera kanske :)
Ring och kolla vad dom säger på adoptionsbyrån men tänk på det som en lång graviditet, du kan väl köpa nån liten sak då eller då, du har jag fördelen att vet att det kommer en liten förr eller senare. Tänk att du vet att det inte kommer hända nåt med bebisen iaf. När det känns tungt, köp nåt åt bebisen och åt dig själv (näe, köpa grejer är inte hela världen men det är, vet jag av egen erfarenhet, en terapi i sig) Det är tungt att vänta och att se dessa eviga magar och vagnar överallt men, klyscha igen, det vänder för dig med!! Massor med kramar!

2007-09-03 @ 19:50:46
URL: http://zeekay.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0