Deklarationstider...

Så har man deklarerat =) Får tillbaks 7.000 kr enligt nätdeklarationen.... underbart... men med tanke på att jag kör 7 mil per dag.. o att vi har 5.000 kr i bensinräkning varje månad jag ofredrik tillsammans, så ja.. då tycker jag att jag e lite extra värd det =)

Usch.. har haft bilen inne på verkstade... bytt både inre o yttre damasker...(ja så hette det mamma).... vågar inte ens tänka på vad den fakturan kommer gå på... fredrik skulle dock ringa o pruta lite i morrn.. hur man nu kan pruta efter utfört arbete??.. men men... inte mitt problem :)

Har börjat med bokföringen för firman också... ett himla bök det där.. man jobbar in en massa pengar... kan inte handla nåt för dom.. o tar man ut dom i lön får man pejja 67% i skatt... ja... man tjänar multum... not....

MEn annars är det bra! Solen skiner från en klarblå himmel idag.. o termometern i kökte visade 17 grader ;).. kan säga att det är blött nu... små forsar av smältvatten på alla vägar i stan.. livsfarligt att köra bil  - man vill ju inte stänka ner nån på trottoaren direkt... fast som fredrik upplyste mig om igår.." det är inte olagligt längre".... vet inte om han menade att "stäng av bara f-n så mkt du orkar"... eller?...

Idag ska jag på årsmöte för Tavelsjö byanät.... lika spännande värre år.... men sitter man i styrelsen så gör man.. ibland undrar jag faktiskt varför jag gör det :) ?.. nån som kan förklara det för mig?? hehe.. gratis fika o en massa teknikprat en gång i månaden... ja... skitkul =)) hehe

I helgen är det MC-dagar här i Umeå... man kan ju undra hur dom tänker ibland... kanske borde lagt den imaj iaf... fast.. dom vill väl sälja motorcyklar innan säsongen börjar kanske....  får se om vi orkar åka in o titta på fartvidundrerna.... skulle behöva börja med mammas 60-års present också... så vi får se... =)

Dags för lite middag.... vi hörs senare!

Kommentarer
Postat av: Caroline

Hm, jag som alltid drömt om "eget" men det verkar inte vara så mycket att sträva efter om man inte redan är miljonär...

2008-04-02 @ 19:53:52
URL: http://zeekay.blogg.se
Postat av: mamma

fick skattsedeln idag -3005 ,tur att Sven finns,hoppas han kan ändra på det.
här är våren riktigt på gång blåsippor o tussilago blommar för fullt,och fästingarna har också börjat blomma ut.
Tur det finns någon kvar som vill göra något för andra,sträck på dig det är min åsikt.
ha dey så bra i vårsolen.Älskar er Kram

2008-04-02 @ 22:10:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0