Huvudvärk...

36 år o det känns som om man skolkar när man har sån huvudvärk att man knappt kan ha ögonen öppna? Undrar varför man är så?.... Har iaf tillbringat eftermiddagen på hotellrummet med gardinerna fördragna och ett par alvedon i kroppen.... har blivit bättre.... o jag e glad att det kom nu o inte i helgen när jag ska ha kvalitetstid med mina vänner :)

För kvalitetstid kan man knappast kalla den här kursen.. suck.. ibland undrar jag varför jag inte ger upp o inte går fler kurser.... fan.. dom ger ju aldrig nånting.... några gubbar som står därframme o pratar om saker man aldrig någonsin kommer använda i sitt jobb..?... trodde det här skulle va någon form av "praktisk kurs"... men nä... dom visar på duken därframme hur regeringen tycker vi ska jobba... vilka lagar o förordningar som finns.. vad det står i dom... o ja.. det är väl också viktigt... men sjutton också... jag vill ju veta hur JAG ska göra... inte vad regeringen ska hålla koll på =)

Satt o funderade på om jag verkligen va tvungen att sitta av morgondagen också - men kom på att, vad sjutton... ingen kan väl tvinga mig att gå en världelös kurs som inte ger mig ett skit? Jag borde väl ändå våga stå för vad jag tycker? Ja menar mitt liv pågår ju inte förevigt.. så varför inte fylla det med något mer meningsfullt?

Så .. jag gick o pratade med lärare.... sa vad jag tyckte... att jag förväntat mig en mer praktisk kurs riktad till mig och det jobb jag har.. att jag inte tyckte att det riktade sig till mig... att jag tog med mig pärmen o kan slå upp o läsa i den om det dyker upp juridiska frågor jag är osäker på osv....

Han såg förvånad ut... men sa att det va rätt ovanligt att folk kom med synpunkter på deras kurser överhuvudtaget.. att jag gjorde rätt som inte kom i morgon om jag känner så... samt att han skulle ta till sig min kritik o önskade att fler vågade va lika rakryggade som mig =))...

Såååå.... nu ska jag se om jag kan boka om mina tågbiljetter till Norrköping till ett tidigare tåg..... återkommer om det Zeekay....

Kommentarer
Postat av: Caroline

Du gjorde helt rätt! Jag är så stolt över dig, undrar om jag haft modet att vara så rak på sak? Välkommen hit, du får komma och hälsa på mig på jobbet ett tag :)

2008-04-23 @ 19:21:59
URL: http://zeekay.blogg.se
Postat av: Thess

Du ser, ärlighet lönar sig. Kanske blir det lite bättre för de andra som måste gå på den kursen nu framöver :o) Folk är så rädda för vad
andra ska tycka och tro att de hellre håller käft men varför är/ska man va så rädd? Jaja, det var bra gjort iaf tycker ja.

2008-05-06 @ 12:04:00
URL: http://mistythess.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0