Måndag...

Ibland känns det som om det finns ovanligt mycket måndagar i mitt liv.... ja menar... va det inte nyss måndag??

Har börjat mitt nya liv idag...(igen)... måste se till att få igång flåset lite.. herregud.. hur ska jag annars orka med en 2-åring om typ 1-2 år?... Jösses... jag orkar ju knappt med mig själv vissa dagar :)

O Hur ska man kunna lära en liten knodd äta grönsaker när inte gubben gör det? Nää.. så nu ligger vi i hårdträning ;) Har försökt förklara för F att det inte är enbart till Tacos man äter grönt, men det går sådär...  kanske man kan få i honom lite rivna morötter ibland iaf.. hehe...

På jobbet är det mötesdag idag.. har precis klarat av förmiddagsmtöet... o nästa börjar 13.30... ingen vidare stressig dag med andra ord :)) Ibland funderar jag över hur mkt slöseri med tiden som läggs ner på alla mötet på alla företag/statliga verk egentligen? Ja menar hur ofta händer det att man går in på ett möte.. bestämmer det man behöver.. o sen går ut...?.. nää... babbla babbla babbla en massa oväsäntligt.... babbla ännu mer.... kanske till och med bordlägga frågan till nästa möte.. o fortsätta babbla då... istället för att... punkt ett.. vad tycker ni... en runda runt bordet... ja.. då bestämmer. vi........ o så nästa fråga....

Nää... så funkar det inte här iaf.... tyvärr....

Tänk om ändå jag va chef - oj vad bra det skulle va ;) hehe...

Jag längtar efter att få inreda barnrummet förresten! Så fort vi skickat iväg papprena o bara ska gå o vänta ska jag börja fundera tänkte jag.... vilken färg... vilken tapet... möbler?.. kolla blocket... .. ja.. för det har jag ju absolut inte gjort innan :)))

Först måste jag bara leta upp min gamla barnkunskapsbok tror jag.. så jag fattar hur en 2-åring fungerar.... =))
Försökte iaktta F's kusin som är i den åldern... men sist jag såg henne låg hon bara o sov ... i knät på mamma.... så.. ja.. det verkar ju rätt simpelt ändå :)) hehe...


Kommentarer
Postat av: mamma

Tänk om vi inte hade en måndag då fanns ju inte heller en fredag att längta till.och tänk så många måndagar vi klarat av ,så nog klara vi resterande måndagar också.Men visst kunde de va lite trevligare ibland.du får väl ta pappa som förebild(till Fredrik)han åt ju absolut inte en grönsak och särskilt inte morötter,nu äter han aaaaaaaaallt och gärna av det som är grönt.
trevligt att du äntligen? kan börja planera barnkammaren.vi tänker massor på er.Kram

2008-02-18 @ 19:36:42
Postat av: Caroline

Råd nr 1: Skit i alla böcker, det stämmer ändå inte med verkligen, lär när du väl är där och fråga andra :)
Råd nr 2: Grönsaker kan man äta på helgerna, i veckorna är man iaf för trött för att stå och fixa sallad och sånt :)

2008-02-18 @ 20:01:47
URL: http://zeekay.blogg.se
Postat av: Ellinor

Du får väl göra dagisknepet till han=) Lura i han grönsaker=)
Typ morötter i köttfärssåsen osv=)....
O sen säga...det har du ätit länge=)

2008-02-19 @ 07:02:32
URL: http://ladye.blogg.se
Postat av: Anders

Eller så får du helt enkelt börja köpa grönsaker som ser ut som hamburgare :)

2008-02-19 @ 08:28:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0