Ljuset närmar sig...

Idag va det nästan lite ljust när jag åkte till jobbet (7.30). Mycket tack vare all snö som vräkt ner i helgen förmodligen, men samtidigt går vi ju faktiskt mot ljusare tider så.... snaaaaart =)

Fick sova på bottenvåningen inatt eftersom jag äntligen fått ändan ur vagnen och målat färdigt trappan.. Fredrik i soffan o jag i extrasängen.... förstår inte hur våra gäster stått ut!! Iiiih vilken ryggvärk jag hade när jag skulle gå upp... hualigen.... o Fredrik beskrev soffan som en banan - så jag förmodar att han inte heller sovit alltför gott, hehe...

Känner mig rätt pigg idag faktiskt. Även om alla intyg hänger som ett moln över mig. Måste ringa vårdcentralen idag o se om vi kan få tid för läkarundersökning. Behöver både en "vanlig" och en psykiaktrisk... måste ha ett intyg om att vi psykiskt är lämpliga som föräldrar .... hmm.. undrar om vi kommer klara den?? =) Har iaf beställt de olika personbevis som behövs, hoppas dom kommer snabbt så jag kan skicka iväg allt annat ...

Det är väl typiskt att man fastnar för att adoptera från det land som har flest krav på intyg - men men...

Jag köpte en grodtallrik, hakklapp o mugg när jag va på Ikea - 29 kr... men när jag kom hem kom jag på att va sjutton... en 2 åring använder väl inte sånt??? =) Hmm jag tror jag behöver en bok eller nåt om vad som behövs i vilken ålder :)

Kommentarer
Postat av: Ellinor

asch då du får helgardera dig=)
Du vet ju faktiskt inte vilken ålder den lilla blir i=)
Jag tror faktiskt att en tvååring kan ha användning av mugg o tallrik o kanske haklapp...

2008-01-21 @ 17:29:24
URL: http://ladye.blogg.se
Postat av: mamma

Tänk vilken pappersvärld vi lever i.Tänk vad skog som skulle kunnat sparats om inte alla dessa blanketter fanns.'
Klart ni klarar alla dessa kontroller,så se bara med glädje framåt ett steg i taget.
Kan berätta att pappa faktiskt sa att tänk om vi haft nån liten att köpa den här grejen till,så köplusten finns nog hos fler.kommer inte ihåg vad det var,men tanken är ju det som räknas.
Kram.

2008-01-21 @ 20:12:21
Postat av: Caroline

Jo, dom är jättebra! Jag har det där settet både hemma och hos mormor :) Skeden är ingen höjdare men restern är kanon! Och hakklapp går åt rätt länge beroende på mat :)

2008-01-22 @ 14:22:26
URL: http://zeekay.blogg.se
Postat av: Caroline

Tips på vad du behöver i ett barnrum. FÖRVARING! Det är leksaker överallt annars :) Tvivlar på att du behöver spjälsäng, men en växasäng eller juniorsäng med "kantbräda" är nog bra. En stol eller liknande som man kan sitta och läsa sagor på är också ett måste.

2008-01-22 @ 14:24:49
URL: http://zeekay.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0