Det finns någon däruppe...

Måste bara berätta en händelse från veckans resande..

Flög från Umeå på tisdag eftermiddag.. i snöoväder..självklart försenat....  egentligen skulle jag ha 20 minuter på mig att ta mig från terminal 4 bort till Skyways "propellerplansterminal"... Och alla som känner mig vet ju att jag med mina lungor inte direkt har någon maratonlöperskas fysik direkt... så ja, jag va lite nervös redan från början... vet ju att i vanliga fall tar det mig minst  10-15 min om jag promenerar snabbt... så ja...

Flyget flög ännu mer långsamt än vanligt.. tog 1.20 min från Umeå - mot vanliga 50... hmm...  så ja.. när vi väl landade på arlanda hade jag 3 (!!) minuter på mig från mitt plan till JÖnköpingsplanet... utgångsläget va väl inte sådär utomordentligt bra direkt... fick huvudvärk bara av att tänka på språngmatchen, eller - den snabba gångmatchen jag skulle behöva ägna mig åt... o inte sjutton skulle jag hinna på 3 min ändå direkt.. va bara att hoppas på att dom skulle vänta in mig.... det kändes ju inte sådär jättelockande att komma inklampandes på planet, svettig, flåsandes och med en dunkande huvudvärk...

Satt o tittade ut genom fönstret o bad för mig själv.."snälla gud om du verkligen finns.. så ge mig lite mer styrka just idag bara"....

2 min senare hör jag hur flygvärdinnan ropar i högtalaren på flygplanet..

"Resande mot Jönköping var god möt upp med personal utanför flygplanet..... "

hmmm.. vad kunde dom mena då?...

Mötte en glad kille med gula kläder... o det va bara jag som skulle till Jönköping... så..."ja.. då går vi ner till min bil härnere då - sa han"...

Bil??? , tänkte jag...

Ja.. jag ska skjutsa dig över flygplatsen till ditt plan.... =)!!... så.. jag gick nerför en trappa.. han skjutsade mig ända bort till nästa flygplans trappa... o det va bara att ta några trappsteg upp så satt jag på rätt plan =)

Sååå jaa.... det måste verkligen finnas någon däruppe =))))

Kommentarer
Postat av: Caroline

Vilken service! Och det är bara att inse att det finns nåt större än vi...

2008-03-29 @ 16:43:41
URL: http://zeekay.blogg.se
Postat av: mamma

Hade du betvivlat det? någonstans finns det någon som hjälper när det behövs,men ibland tycker man att det behövs mera,man lär aldrig förstå kriteriumen,som han har.
Kram.

2008-03-29 @ 16:45:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0