Ofrivillig semester

Idag är jag hemma - ledig, ofrivilligt..... det är nämligen minus 35 grader idag.... o jag vill inte tvinga min stackars bil att starta upp allt i denna kyla.... sååå... nu sitter jag här o dricker kaffe, surfar o äter tunnbröd som fredrik bakat =)

O nä.. det är inte så illa det direkt =)

Helt sjukt med sånna här temperaturer, men det kommer ju varje år så man borde inte vara så förvånad direkt... 35 är dock i överkant.. eller nederkant kanske man säger när det är minus?

Får se om Fredrik kommer hem som han ska - han borde vara hemma nu egentligen (kl 8).. han åkte väl från Timrå vid 02.-tiden... men.. lastbilar kanske inte heller gillar kyla...

Annars händer det inte så mkt i mitt liv just nu... tycker att jag bara jobbar, packar kartonger, o sover...  ska bli skönt att få ett hem igen snart som man kan fixa o dona lite i.... både lägenheten och det nya huset som förhoppningsvis dyker upp under nästa år =)) Vi får väl se vilka väntetider dom har på husbolaget....

Känns härligt att ha allt klart nu... huset sålt, lägenhet klar... förhandsbesked på tomten... o förhandsbesked på ett alldeles för stort lån (det är konstigt hur mkt man får låna egentligen - tur vi inte behöver så mkt)

Shit... nu sa dom på radion att isen på Tavelsjön är 30-60 cm..... kanske man törs gå där då =)

Nä.. nu kallnar kaffet

Kommentarer
Postat av: Caroline

Jösses! Det var kanske lite väl kallt, och jag som tyckte vi hade det kallt med -9 när jag åkte till jobbet...

2009-01-16 @ 17:14:08
URL: http://www.pysslig.se
Postat av: mamma

brr det är kallt.-34 i morse men nu -10 ,hur lär man sig dessa svängnigar.var på kort långpromenad med hundarna,daisy frös om tassarna,det var 24- då ,så vi fick vända hemåt till värmen inne.

Kram.

2009-01-16 @ 21:36:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0