TÄNKVÄRT

Tänk dig att det finns en bank som varje dag,

Precis efter midnatt, sätter in 86 400 kr på ditt konto.


Insättningen är helt lagligt och kräver ingen motprestation av dig.

Men du kan inte spara pengarna till nästa dag.

Vid midnatt varje dygn blir alla pengar som du inte använt den dagen borttagna från ditt konto.

Vad skulle du göra?


Förmodligen skulle du använda alla pengarna den dagen de sattes in på ditt konto.


Goda nyheter: du har ett sådant konto. Alla har det.

Men det är inte pengar som sätts in på ditt konto. Det är tid du får varje dag – närmare bestämt 86 400 sekunder. Du kan inte spara tiden till senare.


Vid midnatt försvinner all den tid du inte utnyttjat. Tiden går. Gör något bra av den.


Kommentarer
Postat av: mamma

woh vilka kloka ord.tänk om jag kunde tänka så ,kanske det skulle blli lättare att leva då.men det gäller att inte känna stress utan bara njuta.

Kram.

2009-03-17 @ 10:26:12
Postat av: Anders

Haha, det där var det mest "ostiga" jag läst på länge :)

2009-03-17 @ 10:31:54
Postat av: Caroline

Och jag har precis kommit på att jag har blivit så gammal att tid är värt mer än pengar...

2009-03-17 @ 19:51:24
URL: http://www.pysslig.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0