Jag blev utmanad....

... att fota mina favoritsaker i hemmet...

Tänkte först att det är ju ingen idé.. i den här provisoriska lägenheten vi bor i känns ju inget som mina favoriter direkt... men.. jag hittade några :) Så håll tillgodo...



Squeezeboxen - internetradio med oändligt många kanaler... grymt!


Min härligt röda telefon - som påminner om hur jobbigt det va att slå
en massa siffror förr i tiden =) Tack för den ladye!



Min Nykvarns-klocka jag fick av Bröderna Olsson en jul,  lite "home
sweet home" feeling...



Den gröna (ja, den e grönare på riktigt) sköna mattan under
vardagsrumsbordet..


Min fina skål som jag fick i julklapp av mor o far förra julen


Min fenomenalt snygga början till en halsduk, ja o IKEA-katalogen
fick va med på ett hörn också...



De nya blommorna...


Barnsängen som bara står o väntar... men som samtidigt påminner
mig om att någon gång i framtiden kommer det ligga nån o sova där..


Megadammsugarn.. som klarar alla hundhår med bravur


Köksklockan, en förlovningspresent från Fredriks mormor o morfar..
Lite lagom pensionärsvarning ;)



Blombuketten vi fick av mor o far igår..


Mina hemtrevnader som växer som ogräs - o de e inte ofta blommor
gör det hos mig =)


SÅ! Nu vill jag se era favoriter!

Kommentarer
Postat av: Caroline

Du har ju massor med fint, och så söt sängen är, fick mig en tankeställare där. Satt just och deppade för mig själv men jag borde nog tänka på det jag har i stället för det jag inte har... suck synd att livet placerade oss i varsin ände av landet...

2009-10-17 @ 20:16:41
Postat av: Ellinor

men jösses varför tog jag inte kort på damsugaren jag älskar min damsugare.

vad fina saker du älskar hemma.

du får göra en till sen i nya huset.

kram och kom över och fika någon dag med fredrik.

det stinker inte lika mycket bajs nu.

2009-10-18 @ 09:45:03
URL: http://http//:ladye.blogg.se
Postat av: mamma

ja tänk att den modellen på telefoner har nog funnits längre än den moderna,jag kommer ju ihåg när man veva till telefonissan,blomman är ju en svärmostunga,antagligen för stt den är så vass.halsduken kommer att bli jätteskön,och barnsängen längtar vi nog alla att den ska bli bebodd snart.Trevligt att läsa att det finns så mycket som ni värdesätter i era hem,det är ju där vi lever det mesta av våra liv.Kram.

2009-10-18 @ 18:34:29
Postat av: Mia

Hej vännen!

Vilken rolig grej, favvissaker i hemmet! Mycket fint.

Blir varm i hjärtat när jag ser sängen, hur går det för er? Tänker ofta på er, vi har vänner som är i Vietnam nu och hämtar hem en lillebror till deras dotter som de hämtade när vi hämtade Tim.

Kram från

Mia, Micke, Felix och Tim

2009-10-18 @ 23:29:30
URL: http://famkarlsson.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0